dimecres, 30 de setembre del 2009

EL VALOR DE LES MIRADES COMPROMESES: GERVASIO SÁNCHEZ

Publicado el 13/01/2009 a 10:22 Por turosolidari


He rebut d'un artista que us vull presentar aquest power, jo li he afegit l'escrit que us adjunto, no voldria haver-me de disculpar per enviar-vos aquestes paraules que he sentit ben sinceres:

Estimat poeta de roselles i d'iris en blanc i negre:

Tot i que no t'hagi escrit per desitjar-te bons auguris, em recordo tot sovint del nostre tracte i veure aquestes imatges m'han fet sentir raó de la meva xaladura, no hi ha Dèu que entengui la vida, però l'horror, el dolor, la recerca fins i tot a prop de la mort de la bellesa només pot ser degut a la insistència d'una incerta veritat de la noblesa.

A la meva agenda porto retallada aquesta foto d'una mare jove i hermosa malgrat les protesi que acompanyen unes desconegudes i descarnades cames perdudes per l'enginyeria de la guerra. I, estem bojos, trobem hermosura en la tendresa, de les vides ajupides? de la nostra sensibilitat despertada?, no sé que passa que està passant que ha passat sempre, però ho trobo a prop i, dissabte quan baixava per la via laietana, desconeixia com podia veure sentir i caminar d'esquenes entre la multitud musulmana i pàtria indignada i vaig veure tot l'horror en les mirades.

Aquest matí romiava si el meu somni de lucidesa no era més que boja torpesa, i no ho sé encara, però sento que per això deu de servir l'art per recordar que l'estètica és l'experiència de reconèixer humanitat en la nostra mirada.

Gràcies i bona nit meu poeta

----- Missatge original -----

De: Jaume MALARET

Data: Dilluns, gener 12, 2009 22:49


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada